Rozvoj sady podnikavých dovedností
Do plánování i realizace projektu se zapojili všichni žáci 8. ročníku. Mohli tak uplatnit měkké dovednosti rozvíjené v předmětu podnikavost a finanční gramotnost.
Formou badatelsky orientované výuky zjišťovali informace o vybraném lese, provedli audit jeho funkcí a navrhli zlepšení v několika oblastech.
ZDROJE
Pracovali ve skupinách, návrhy prezentovali a konzultovali s panem revírníkem.
Vybraný návrh rozpracovali – stanovili SMART cíl, naplánovali aktivity, harmonogram prací, materiální vybavení, rozdělili si role a sestavili rozpočet.
DO AKCE
Nakonec realizovali dílčí aktivity – úklid lesa, příprava a nákup materiálu, čištění a úprava koryta Skaličky, sázení stromů, organizace vycházky.
Výchovně vzdělávací přínosy
Žáci v projektu uplatnili znalosti získané především v přírodovědných předmětech, využili svoji kreativitu. Učili se spolupracovat, komunikovat, přijímat kompromisy, řešit problémy a přehodnocovat navržené řešení s ohledem na aktuální situaci. Poznávali svoje silné stránky, prezentovali svoje nápady i výsledky práce, reflektovali průběh celého projektu a jeho dopad na životní prostředí. Přijímali odpovědnost za splnění dílčích úkolů.
Obtíže
Největší obtíží bylo najít ve škole dostatek času na realizaci projektu. Vzhledem ke vzdálenosti lesa od školy (cca 2 km) nám zabral hodně času přesun. Vzhledem k velikosti třídy (27 žáků) byla nutná pomoc dalšího pedagoga, což je na druhou stranu zároveň přínosem = rozšíření podnikavosti mezi kolegy.