Zpět
„Škola by neměla věci učit, ale měla by je žít.“
Mgr. Jiří Beran, ředitel a P-koordinátor ze Základní a Mateřské školy Višňové
Název školy
Základní škola a Mateřská škola, Višňové, okres Znojmo, příspěvková organizace
Kontakt na P-koordinátora
Moje pozice a čím se ve škole zabývám
- ředitel školy
- učitel Fyziky, Finanční gramotnosti, Podnikavost a Polytechniky
- P- koordinátor a částečně koordinátora ICT
- pracuji především se žáky 2. stupně, s kolegou vedu kroužek přírodovědného bádání na 1. stupni
Krátké představení školy v kontextu podnikavosti
Základní škola Višňové je úplná základní škola, kterou najdete na „vnitřní periferii“ okresu Znojmo a Jihomoravského kraje v městysi Višňové. Vzdělává se v ní 180 žáků z osmi obcí. Škola je „otevřená“ veřejnosti, podnětům a inovacím. Bezpečné a přívětivé klima buduje tím, že se zaměřuje na zdravé vztahy mezi dětmi a všemi aktéry vzdělávání. Rodina je pro školu důležitým partnerem, spolupráci s ní podporuje maximální informovaností, otevřenou komunikací a vytvářením příležitostí pro neformální setkávání (nyní velmi omezeno).
Originální v rozvoji podnikavosti je předmět v 8. ročníku, který je zaměřen na finanční gramotnost a podnikavost
Ve škole je cíleně rozvíjena podnikavost, aktivita a kreativita vzdělávacím obsahem povinných a širokou nabídkou volitelných předmětů. Řešením reálných problémů tak vzdělávání žáků propojuje s běžným životem a vytváří u nich vztah k celoživotnímu učení a aktivnímu občanství. Díky aktivnímu přístupu pedagogů k sebevzdělávání jsou při výuce využívány moderní technologie a metody práce (projektová výuka, badatelsky orientované vyučování, realizace žákovskýchg projektů,…). Patrná je dlouhodobá snaha višňovské školy využívat potenciál, který má, aby se stala vzdělávacím, kulturním a společenským centrem regionu.
Originální v rozvoji podnikavosti je předmět v 8. ročníku, který je zaměřen na finanční gramotnost a podnikavost
Ve škole je cíleně rozvíjena podnikavost, aktivita a kreativita vzdělávacím obsahem povinných a širokou nabídkou volitelných předmětů. Řešením reálných problémů tak vzdělávání žáků propojuje s běžným životem a vytváří u nich vztah k celoživotnímu učení a aktivnímu občanství. Díky aktivnímu přístupu pedagogů k sebevzdělávání jsou při výuce využívány moderní technologie a metody práce (projektová výuka, badatelsky orientované vyučování, realizace žákovskýchg projektů,…). Patrná je dlouhodobá snaha višňovské školy využívat potenciál, který má, aby se stala vzdělávacím, kulturním a společenským centrem regionu.
Žákovský miniprojekt, který jsem se žáky realizoval
- Odkud se bere jídlo s cílem představit žákům 1. stupně prostřednictvím exkurze u dodavatelů, jak “vznikají” potraviny dodávané do naší školní kuchyně.
- Dejte/dejme pauzu mobilům s cílem vybudovat odpočinkový kout ve školním klubu, kde bude uplatňováno pravidlo vzájemné komunikace bez mobilních telefonů.
- Summer Classroom s cílem vybudovat venkovní zastřešenou učebnu u školy pro minimálně 30 žáků.
Co mohu nabídnout zájemcům o výchovu k podnikavosti
- několikaleté zkušenosti s výchovou k podnikavosti na základní škole,
- rady, co funguje a čeho se naopak vyvarovat,
- zkušenosti s realizací žákovských projektů,
- pomoc se zaváděním badatelství do výuky přírodovědných předmětů,
- rady, jak nenásilně motivovat kolegy k rozvoji podnikavosti ve škole.
Další inspirace
„Přemýšlejte nad svými pocity.“
Mgr. Jana Pavlů, P-koordinátorka ze ZŠ Miroslav
Dítě na vlastní pohon
Děti potřebují pro svoji vnitřní pohodu pocit, že mají kontrolu nad svým životem.
„Nebojte se ještě víc chybovat.“
Mgr. David Kopeček, P-koordinátor ze Základní školy v Židlochovicích
„Řemeslem se živit nechci, ale vrtání se může hodit“, Eduzín
Reportáž o tom, jak se vlastně dnes učí dílny.