Zpět
„Řemeslem se živit nechci, ale vrtání se může hodit“, Eduzín
Reportáž o tom, jak se vlastně dnes učí dílny.
Projekt reaguje na problém mnohých škol, což je dílny. Leckde je úplně zrušili a místo nich zřídili jiné odborné učebny, jinde je zastaralé vybavení. Právě proto před pěti lety společnou snahou pražského magistrátu a Hospodářské komory začala v hlavním městě vznikat síť takzvaných polytechnických hnízd na středních školách a v domovech dětí a mládeže.
Technické a pracovní činnosti zahrnuje Rámcový vzdělávací plán pro všechny věkové kategorie dětí od mateřských školek až po deváťáky. Očekávané výstupy lze najít v kapitole Člověk a svět práce. Zahrnují například to, že si žák dokáže navrhnout jednoduchý výrobek, načrtnout jeho technickou dokumentaci, zvolí si vhodný materiál a k němu patřičné nástroje. Kromě samotného zhotovení výrobku je také třeba udržovat kolem sebe uklizeno, neničit nářadí a přístroje, případně umět ošetřit drobná poranění.
Autor: Veronika Šancová
Technické a pracovní činnosti zahrnuje Rámcový vzdělávací plán pro všechny věkové kategorie dětí od mateřských školek až po deváťáky. Očekávané výstupy lze najít v kapitole Člověk a svět práce. Zahrnují například to, že si žák dokáže navrhnout jednoduchý výrobek, načrtnout jeho technickou dokumentaci, zvolí si vhodný materiál a k němu patřičné nástroje. Kromě samotného zhotovení výrobku je také třeba udržovat kolem sebe uklizeno, neničit nářadí a přístroje, případně umět ošetřit drobná poranění.
Autor: Veronika Šancová
Odkaz na článek
Další inspirace
„Přemýšlejte nad svými pocity.“
Mgr. Jana Pavlů, P-koordinátorka ze ZŠ Miroslav
Dítě na vlastní pohon
Děti potřebují pro svoji vnitřní pohodu pocit, že mají kontrolu nad svým životem.
„Nebojte se ještě víc chybovat.“
Mgr. David Kopeček, P-koordinátor ze Základní školy v Židlochovicích
„Řemeslem se živit nechci, ale vrtání se může hodit“, Eduzín
Reportáž o tom, jak se vlastně dnes učí dílny.