- Vytvořit koloběh vody z krabice
Žáci se rozdělili do skupin. Pracovali se zdroji a sami si měli přijít na to, co je to koloběh vody. Následně ho kreativně ztvárnit v krabici. Záleželo na jejich fantazii. Svůj výsledek pak prezentovali.
- Regiony Afriky - tvorba mapy
Na základě rámcových otázek měly skupiny žáků napříč sedmým ročníkem získat informace o daném regionu Afriky. Kreativně pak svůj region ztvárnili a postupně je vzájemně s ostatními skupinami propojili s tím, že vznikla jedna velká mapa.
Žáci 8. ročníků si vytvoří týmy a vyberou si jakoukoliv zemi, která je jim blízká. V jeden den pak probíhá veletrh cestovního ruchu, kde každý tým ve svém stánku svůj výběr prezentuje pro žáky sedmé třídy. Kreativitě se meze nekladou, například střílení z luku, postavená jurta z prostěradla, hrobka faraona, ježdění na jamajském bobu, gastro zážitek..). Sedmáci si zapisují potřebné informace a mají různá kritéria hodnocení. Dochází tu k propojení s rodiči, vedením i zřizovatelem.
Žáci se rozdělili od skupinek a každá měla za úkol navrhnout a zpracovat plán výletu. Následně se vybral ten, na kterém se třída shodla.
Žáci si vytvořili v kelímku vlastní moře. Pracovali s informacemi o salinitě, co to je a co jí ovlivňuje. Vybrali si jedno moře a zkusili si ho vytvořit v kelímku. Museli salinitu v poměru přepočítávat, pracovali s množstvím a objemem. Míru salinity testovali na ponoru brambory.