Skupinové výukové aktivity
Spolupráce znamená, že:
- Žáci pracují společně.
- Žáci mají společnou odpovědnost za svou práci.
- Učební aktivita je navržena takovým způsobem, který vyžaduje, aby podstatná rozhodnutí činili žáci společně.
- Aby tým uspěl, je potřeba, aby se do práce zapojili všichni žáci, jejich práce je navzájem provázaná a jeden krok se odvíjí od druhého.
Existuje spousta bezplatných nástrojů, které umožňují žákům spolupracovat a vytvářet společný výsledek (příběh, časová osa, video, e-kniha, blog, myšlenková mapa…).
V síti
eTwinning můžete snadno najít projektové partnery a vytvářet a vést společné projekty. Prozkoumejte
www.etwinning.net, zaregistrujte se tam a dejte svým žákům šanci připravit se na své budoucí mezinárodní projekty. V galerii projektů můžete získat inspiraci a zahájit společnou cestu se školami z dalších zemí.
Profilové karty
Podnikatelé umí rozpoznat své silné stránky i omezení a umí vyhodnotit, jak mohou přispět k týmové práci. Dokážou vidět potenciál ostatních členů týmu a ocenit rozmanitost dovedností a znalostí. Při společné práci v týmech by se jejich členové měli navzájem podporovat ve svých vzdělávacích potřebách. Každý člen týmu by měl nést individuální odpovědnost podle své týmové role. To umožňuje interakci mezi žáky a pocit odpovědnosti za výsledky týmu.
Je důležité zajistit, aby každý člen věřil, že může přispět k týmové práci. Žáci by měli být seskupeni podle toho, čím každý z nich může akademicky přispět. Jak to udělat?
Moje profilová karta
- Osobnostní rysy:
- Jméno:
- Dovednosti:
- Mimoškolní zájmy (hraní na klavír, videohry, psaní básniček, basketball …):
- Předměty, které mi jdou:
- Tři silné stránky:
- Předměty, které mi nejdou:
- Tři slabé stránky:
Požádejte žáky, aby si vytvořili své profilové karty. Žáci sami hodnotí své silné stránky, dovednosti a slabosti v jednotlivých předmětech. To může učitelům pomoci vytvořit týmy a dobře rozdělit lekce.
S tvorbou karet můžete žákům pomoct tak, že jim poskytnete seznam dovedností a osobních rysů.
Zdroje
Převzato a přeloženo z anglického originálu
Materiál a inspirace