Zpět
„Musíte se ve škole cítit dobře.“
Mgr. Světlana Trefná, P-koordinátorka z Gymnázia v Boskovicích
Název školy
Kontakt na P-koordinátora
Mgr. Světlana Trefná
mail: svetlana.trefna@gymbos.cz
mail: svetlana.trefna@gymbos.cz
Moje pozice a čím se ve škole zabývám
- Český jazyk – německý jazyk – základy společenských věd
- Vedoucí humanitní komise
- P-koordinátor – absolvent 60 h studia
Krátké představení školy v kontextu podnikavosti
Gymnázium Boskovice je školou, jež v regionu působí již více jak sto dvacet let a vždy byla symbolem vzdělanosti. Zřizovatelem školy je Jihomoravský kraj. Gymnázium Boskovice v současné době nabízí žákům základních škol dva obory: čtyřleté gymnázium a osmileté gymnázium. V 16 třídách studuje 489 žáků. Kapacita školy je 510 žáků. Počet přihlášených žáků se dlouhodobě drží na vysoké úrovni, v posledních letech je to téměř 200 přihlášených žáků na 90 přijímaných.
Žáci jsou vzděláváni dle školních vzdělávacích programů Cesta ke vzdělání (NG) a Kráčíme k maturitě (VG). Během školního roku se žáci prvního, druhého a třetího ročníku vzdělávají podle upraveného ŠVP Kráčíme k maturitě, který posílil výuky matematiky a přírodovědných oborů. Žákům je nabízena i celá řada mimovýukových aktivit, část z nich je financovaná z projektů.
Ve všech třídách jsou dataprojektory a keramické tabule. Především díky financování prostřednictvím projektů byly v minulých letech zakoupeny nové pomůcky do přírodovědných předmětů, začala se využívat plně nová chemická a fyzikální laboratoř a venkovní učebna.
V roce 2010 bylo ve škole zřízeno školní poradenské pracoviště (ŠPP), v němž působí výchovná poradkyně, metodik prevence a školní psycholožka. ŠPP poskytuje poradenství žákům, rodičům i pedagogům a zaštiťuje mnoho školních i mimoškolních aktivit, např. adaptační pobyty, kurzy efektivního učení, besedy se zástupci vysokých škol apod.
Žákům jsou nabídnuty aktivity z celé řady projektů, na kterých škola pracuje. Např. Podpora přírodovědného a technického vzdělávání na středních školách v Jihomoravském kraji, KAP JMK II, Erasmus+, Šablony, eTwinning.
Žáci jsou vzděláváni dle školních vzdělávacích programů Cesta ke vzdělání (NG) a Kráčíme k maturitě (VG). Během školního roku se žáci prvního, druhého a třetího ročníku vzdělávají podle upraveného ŠVP Kráčíme k maturitě, který posílil výuky matematiky a přírodovědných oborů. Žákům je nabízena i celá řada mimovýukových aktivit, část z nich je financovaná z projektů.
Ve všech třídách jsou dataprojektory a keramické tabule. Především díky financování prostřednictvím projektů byly v minulých letech zakoupeny nové pomůcky do přírodovědných předmětů, začala se využívat plně nová chemická a fyzikální laboratoř a venkovní učebna.
V roce 2010 bylo ve škole zřízeno školní poradenské pracoviště (ŠPP), v němž působí výchovná poradkyně, metodik prevence a školní psycholožka. ŠPP poskytuje poradenství žákům, rodičům i pedagogům a zaštiťuje mnoho školních i mimoškolních aktivit, např. adaptační pobyty, kurzy efektivního učení, besedy se zástupci vysokých škol apod.
Žákům jsou nabídnuty aktivity z celé řady projektů, na kterých škola pracuje. Např. Podpora přírodovědného a technického vzdělávání na středních školách v Jihomoravském kraji, KAP JMK II, Erasmus+, Šablony, eTwinning.
Jaký žákovský miniprojekt jsem se žáky realizovala
Školní dvorek - cílem bylo vyklizený venkovní prostor zvelebit pro účely trávení volného času. V plánu bylo dláždit, zhotovit a vysázet květináče, usadit dveře a nákup vybavení.
Co mohu nabídnout zájemcům o výchovu k podnikavosti
- Jsem ochotna podělit se se svými zkušenostmi vycházejícími z dlouholeté pedagogické praxe – s celou řadou projektů, které jsem se svými studenty realizovala.
- Zapojit studenty do v současné době probíhajících projektů – iKAP II, Vyslanci EP – Den Evropy, Participativní rozpočet školy, SALON – téma Civilizace, práce na studentském časopise Gaudeamus.
Další inspirace
„Přemýšlejte nad svými pocity.“
Mgr. Jana Pavlů, P-koordinátorka ze ZŠ Miroslav
Dítě na vlastní pohon
Děti potřebují pro svoji vnitřní pohodu pocit, že mají kontrolu nad svým životem.
„Nebojte se ještě víc chybovat.“
Mgr. David Kopeček, P-koordinátor ze Základní školy v Židlochovicích
„Řemeslem se živit nechci, ale vrtání se může hodit“, Eduzín
Reportáž o tom, jak se vlastně dnes učí dílny.