Zpět
„Někdy málo stačí k tomu, aby se něco úplně změnilo.“
Mgr. Vítězslav Dohnal, P-koordinátor ze ScioŠkoly v Brně
Název školy
Kontakt na P-koordinátora
Mgr. Vítězslav Dohnal
mail: vitezslav.dohnal@scioskola.cz
mail: vitezslav.dohnal@scioskola.cz
Moje pozice a čím se ve škole zabývám
- ředitel školy
- věnuji se matematice ve druhém trojročí (4.- 6. ročník)
- vedu tematické celky převážně se společenskovědním přesahem
- P-koordinátor
Krátké představení školy v kontextu podnikavosti
ScioŠkola Brno je základní školou s kapacitou 120 žáků rovnoměrně rozložených do 9 ročníků. Kapacita školy je v současné době naplněna. Škola patří do rodiny inovativních škol zřizovaných společností Scio. Brněnská škola se nachází na ulici Sokolova v městské části Brno Jih a funguje od září 2016.
Škola využívá inovativní formy výuky. Výuka probíhá ve smíšených věkových skupinách, velká část vyučování probíhá ve formě integrovaných tematických celků. Žáci jsou hodnoceni převážně formativně. Škola nepoužívá známky.
Důraz je kladen na studijní autonomii žáků, rozvoj kompetencí potřebných pro život v 21. století.
Škola využívá inovativní formy výuky. Výuka probíhá ve smíšených věkových skupinách, velká část vyučování probíhá ve formě integrovaných tematických celků. Žáci jsou hodnoceni převážně formativně. Škola nepoužívá známky.
Důraz je kladen na studijní autonomii žáků, rozvoj kompetencí potřebných pro život v 21. století.
Jaký žákovský miniprojekt jsem se žáky realizoval
Hudbou a fyzikou k lepší náladě s cílem vyrobit různé hudební nástroje jako forma výuky fyziky. Žáci vyrobili různé hudební nástroje (kalibma, cajon) a na principu jejich fungování ukazovali mladším spolužákům různé fyzikální principy šíření zvuku.
Co mohu nabídnout zájemcům o výchovu k podnikavosti
- koučovací rozhovor
- vhled do metod práce na projektové výuce
- proces přípravy projektu/žákovského/učitelského, úskalí při realizaci projektů a jak je zvládat
- zkušenosti z komunikace s rodiči
- specifika inovativní školy
Další inspirace
„Přemýšlejte nad svými pocity.“
Mgr. Jana Pavlů, P-koordinátorka ze ZŠ Miroslav
Dítě na vlastní pohon
Děti potřebují pro svoji vnitřní pohodu pocit, že mají kontrolu nad svým životem.
„Nebojte se ještě víc chybovat.“
Mgr. David Kopeček, P-koordinátor ze Základní školy v Židlochovicích
„Řemeslem se živit nechci, ale vrtání se může hodit“, Eduzín
Reportáž o tom, jak se vlastně dnes učí dílny.