Zpět
„Mějte víru a odvahu, že cesta k podnikavosti má smysl.“
Mgr. Jana Rohlinková, P-koordinátorka z Gymnázia v Tišnově
Název školy
Gymnázium Tišnov, příspěvková organizace
Kontakt na P-koordinátora
Moje pozice a čím se ve škole zabývám
- Jsem učitelka českého jazyka na nižším i vyšším gymnáziu a na vyšším gymnáziu učím také základy společenských věd a v maturitním ročníku vedu společenskovědní seminář.
- Pozice koordinátora podnikavosti jako samostatná funkce.
Krátké představení školy v kontextu podnikavosti
Učím na gymnáziu, které je spádovou střední školou všeobecného zaměření pro Tišnov a okolí, ale dojíždějí k nám i studenti ze vzdálenějších míst. Naši školu bych charakterizovala jako školu rodinného a přátelského typu s dlouholetou, stoletou tradicí. Škola vychovala a do profesního života připravila několik generací studentů (velmi často několik generací z jednotlivých rodin, které studium u nás vnímají téměř jako tradici). Naše školní a profesní vztahy jsou formální, přesto velmi přátelské, korektní a vstřícné. Domnívám se, že je velmi důležité to, že se všichni známe a mezi studenty a pedagogy existuje respekt v tom nejlepším slova smyslu.
Z hlediska podnikavosti se škola zapojuje do nejrůznějších projektů, studentům nabízíme příležitosti, které nabízejí nejrůznější organizace, školy, agentury.
Tradičně nabízíme studentům rozvoj v cizích jazycích a skládání jazykových zkoušek, zapojení do studentských výměn, případně možnosti cestování (např. DiscoverEU). Opakovaně se účastníme spolupráce s vysokými školami v projektu Experti do škol, kde mohou studenti získat inspiraci pro své další profesní zaměření, nebo zveme do školy mladé podnikatele (Můžeš podnikat), kteří za sebou mají úspěšné startupy.
Součástí naší výuky jsou programy a projekty zaměřené na finanční gramotnost. Velkou pozornost věnujeme také iniciativě samotných studentů, kteří sami organizují, nebo se na organizaci spolupodílejí, mnoho aktivit.
Naše dlouhodobá koncepce souvisí s tím, že jsme škola, která poskytuje všeobecné vzdělání a připravuje žáky na vysokou školu. Snažíme se proto vést žáky k tomu, aby byli zodpovědní za svůj profesní růst a rozvoj a aby uměli vyhledávat a využívat nabízené příležitosti.
Z hlediska podnikavosti se škola zapojuje do nejrůznějších projektů, studentům nabízíme příležitosti, které nabízejí nejrůznější organizace, školy, agentury.
Tradičně nabízíme studentům rozvoj v cizích jazycích a skládání jazykových zkoušek, zapojení do studentských výměn, případně možnosti cestování (např. DiscoverEU). Opakovaně se účastníme spolupráce s vysokými školami v projektu Experti do škol, kde mohou studenti získat inspiraci pro své další profesní zaměření, nebo zveme do školy mladé podnikatele (Můžeš podnikat), kteří za sebou mají úspěšné startupy.
Součástí naší výuky jsou programy a projekty zaměřené na finanční gramotnost. Velkou pozornost věnujeme také iniciativě samotných studentů, kteří sami organizují, nebo se na organizaci spolupodílejí, mnoho aktivit.
Naše dlouhodobá koncepce souvisí s tím, že jsme škola, která poskytuje všeobecné vzdělání a připravuje žáky na vysokou školu. Snažíme se proto vést žáky k tomu, aby byli zodpovědní za svůj profesní růst a rozvoj a aby uměli vyhledávat a využívat nabízené příležitosti.
Žákovský miniprojekt, který jsem se žáky realizovala
Tišnovská šifra - šifrovací hra po městě a jeho okolí s cílem seznámit prostřednictvím QR kódů výletníky se zajímavostmi v blízkém okolí města Tišnova.Co mohu nabídnout zájemcům o výchovu k podnikavosti
- Jak podnikavost uchopit a rozvíjet, jakými kroky ji ve škole pomalu začleňovat.
- V práci koordinátora se mi osvědčila komunikace s kolegy a napříč předmětovými komisemi a vyhledávání nových příležitostí, kam lze vzdělávání posouvat.
Další inspirace
„Přemýšlejte nad svými pocity.“
Mgr. Jana Pavlů, P-koordinátorka ze ZŠ Miroslav
Dítě na vlastní pohon
Děti potřebují pro svoji vnitřní pohodu pocit, že mají kontrolu nad svým životem.
„Nebojte se ještě víc chybovat.“
Mgr. David Kopeček, P-koordinátor ze Základní školy v Židlochovicích
„Řemeslem se živit nechci, ale vrtání se může hodit“, Eduzín
Reportáž o tom, jak se vlastně dnes učí dílny.