Zpět
V ceně je zahrnut celkový čas trvání kurzu, včetně přípravy pomůcek a času na cestu (v maximální délce 1 hod / cesta tam a 1 hod / cesta zpět).
Vzdělávání pro sborovnu
Podnikavé workshopy, které nastartují celou sborovnu v začátcích i rozvoji výchovy k podnikavosti.
Rádi byste ve své sborovně byli na jedné podnikavé vlně? Nabízíme workshopy, které vám pomohou uchopit rozvoj dílčí podnikavé kompetence u vašich žáků a žaček.
- Vybrete si, ozvěte se nám a domluvíme se na workshopu ušitém na míru pro vás.
- Všechny workshopy nabízíme ve formátu 4 nebo 8 vyučovacích hodin..
ÚVOD DO VÝCHOVY K PODNIKAVOSTI
Proč je nezbytné podporovat na školách rozvoj kompetence k podnikavosti? Po kterých dovednostech se na trhu práce zvyšuje poptávka a jak může vypadat profil podnikavého absolventa?
Společně rozklíčujeme sadu podnikavých dovedností dle Evropského referenčního rámce klíčové kompetence k podnikavosti (EntreComp). Vyzkoušíte si jednoduché a časově nenáročné aktivity pro rozvoj dílčí kompetence k podnikavosti, které se hodí do každodenní výuky. Zažijete ukázku práce s nápadem včetně jejího hodnocení.
Nasměrujeme vás, jak ukotvit výchovu k podnikavosti do praktické výuky i strategických dokumentů školy.
Cílem semináře je představit výchovu k podnikavosti celému sboru a namotivovat jej k jednotné systémové podpoře této oblasti vzdělávání.
Nasměrujeme vás, jak ukotvit výchovu k podnikavosti do praktické výuky i strategických dokumentů školy.
Cílem semináře je představit výchovu k podnikavosti celému sboru a namotivovat jej k jednotné systémové podpoře této oblasti vzdělávání.
PROJEKT JE ZMĚNA
Jak podpořit žákovské týmy, aby přešli od nápadu k akci? Jak je naučit přetavit problémy ve výzvy a příležitosti? Rozvíjejte u žáků i žaček dílčí kompetence k podnikavosti prakticky skrze žákovský projekt.
Na semináři zjistíte, co je projekt v kontextu výchovy k podnikavosti a proč je pro rozvoj podnikavých dovedností velmi důležitý. Představíme vám projektový cyklus a provedeme vás jednotlivými fázemi školního projektu. Nabídneme vám i inspirativní příklady z praxe a nebude chybět řada aktivit a metod, které můžete ihned vyzkoušet ve vaší výuce.
Na semináři zjistíte, co je projekt v kontextu výchovy k podnikavosti a proč je pro rozvoj podnikavých dovedností velmi důležitý. Představíme vám projektový cyklus a provedeme vás jednotlivými fázemi školního projektu. Nabídneme vám i inspirativní příklady z praxe a nebude chybět řada aktivit a metod, které můžete ihned vyzkoušet ve vaší výuce.
MÍSTO K UČENÍ
Jak podpořit participaci žáků? Jak je motivovat k péči o místo, kde žijí? Proč jsou obce a města skvělými učebnami? Jak vést žáky i žačky k podnikavosti a kreativitě mimo budovu školy?
Interaktivní a hravý seminář kombinuje výchovu k podnikavosti s místně zakotveným učením. Nabídne:
Interaktivní a hravý seminář kombinuje výchovu k podnikavosti s místně zakotveným učením. Nabídne:
- praktické ukázky, včetně nápadníku drobných aktivit využívajících okolí školy v různých vyučovacích předmětech,
- inspiraci proč, co a jak učit o místě, kde žijeme,
- cesty, jak podpořit rozvoj podnikavých dovedností, aby se z dětí stali spolutvůrci obce, ve které žijí,
- venkovní aktivity a objevování okolí,
- tipy na zdroje a materiály do výuky.
REGIONÁLNÍ UČEBNICE
Krajina v okolí každé školy je učebnicí s širokou paletou témat. Jak se mohou vyučující seznámit s příběhy krajiny a lidí, s okolím školy, kde právě učí? A jak se získanými informacemi pracovat během výuky? I o tom je výchova k podnikavosti.
Regionální učebnice je osvědčeným zdrojem inspirace, zejména pro učitele a učitelky, kteří nežijí v místě svého pracoviště.Na semináři si prohlédnete ukázky regionálních učebnic, verze tištěné i elektronické. Seznámíte se s metodikou tvorby vlastní regionální učebnice, včetně úskalí, kterým je užitečné se vyhnout. Praktická dílna bude příležitostí k nalezení společné představy o obsahu a formě regionální učebnice, také o organizačním zajištění její přípravy.
Výuka propojená s geniem loci dává výuce smysl a ukotvuje žactvo v rodném kraji.
Regionální učebnice je osvědčeným zdrojem inspirace, zejména pro učitele a učitelky, kteří nežijí v místě svého pracoviště.Na semináři si prohlédnete ukázky regionálních učebnic, verze tištěné i elektronické. Seznámíte se s metodikou tvorby vlastní regionální učebnice, včetně úskalí, kterým je užitečné se vyhnout. Praktická dílna bude příležitostí k nalezení společné představy o obsahu a formě regionální učebnice, také o organizačním zajištění její přípravy.
Výuka propojená s geniem loci dává výuce smysl a ukotvuje žactvo v rodném kraji.
PODNIKAVOSTÍ K UDRŽITELNÉMU ŽIVOTU
Jak zavést do výuky prvky výchovy k podnikavosti a environmentální výchovy? Proč je přínosné propojovat tyto oblasti vzdělávání? A jak podpořit mladé lidi, aby byli podnikaví, kreativní a jednali udržitelně?
Ukážeme vám, jak podnikavou a environmentální výuku přirozeně propojovat a realizovat v běžných hodinách v různých předmětech. Dozvíte se, jak využívat podnikavé přístupy a metody, aby žáci a žačky jednali udržitelně k sobě i ke svému okolí. Protože výuka, která rozvíjí akční kompetence, prohlubuje přesvědčení žáků o vlastním vlivu a jejich motivaci zapojovat se do konkrétních řešení.
Ukážeme vám, jak podnikavou a environmentální výuku přirozeně propojovat a realizovat v běžných hodinách v různých předmětech. Dozvíte se, jak využívat podnikavé přístupy a metody, aby žáci a žačky jednali udržitelně k sobě i ke svému okolí. Protože výuka, která rozvíjí akční kompetence, prohlubuje přesvědčení žáků o vlastním vlivu a jejich motivaci zapojovat se do konkrétních řešení.
Čtyřhodinový seminář (4 x 45 min): cena 1 100 Kč/os., minimální počet 12 osob.
Osmihodinový seminář (8 x 45 min): cena 1 500 Kč/os., minimální počet 12 osob.
V ceně je zahrnut celkový čas trvání kurzu, včetně přípravy pomůcek a času na cestu (v maximální délce 1 hod / cesta tam a 1 hod / cesta zpět).
V ceně nejsou zahrnuty náklady na cestovné, delší čas na cestu než 1 hodina, případně ubytování lektorů (v případě brzkého začátku kurzu, delší dojezdnosti atd.).
Cena je nastavena pro školy zapsané v rejstříku škol a školských zařízení, pokud nejste škola nebo školské zařízení, cena bude navýšena o 21 % DPH.
Po domluvě je možné za příplatek realizovat i v období školních prázdnin/víkendů.
Nabídka platí pro školy v Jihomoravském nebo Olomouckém kraji, v jiných regionech po domluvě.
Podle velikosti skupiny jsou semináře vedené jedním či dvěma lektory.
V případě vašich speciálních požadavků, vysokého počtu účastníků, vzdáleného místa konání může být cena přizpůsobena. Napište nám a domluvíme se na konkrétní ceně.
Kdo vás službou provede?
Barbora Dvořáková
S Bárou se potkáte na školeních, Letní škole podnikavosti, nebo při metodických konzultacích. Kromě toho, že je ponořená do podnikavosti na Lipce, rozvíjí také své vlastní podnikání. Pomocí interpretace místního dědictví hledá cesty, jak vzbudit v lidech lásku k místům kde žijí a která navštěvují. Také ji moc baví dobrodružství, která může podnikat se svými dětmi. Když má chvíli volna, najdete ji na horách, na kole, na vodě, v sauně nebo v kavárně.
Dáša Zouharová
Dáša je lektorkou Lipky, v rámci Krajského akčního plánu pro vzdělávání v JMK koordinuje tematickou skupinu Podnikavost a EVVO, která v diskuzích propojuje pedagogy ze škol s řadou organizací, společně navrhují priority pro implementační podnikavé projekty V JMK. Garantuje další vzdělávání pedagogů pro výchovu podnikavých absolventů, zejména studia koordinátorů podnikavosti a vzdělávání ředitelů. Miluje rozkvetlou louku.
Její motto: Podnikavý ředitel - podnikavá škola - podnikaví absolventi. Otužujme děti pro 21. století!
Její motto: Podnikavý ředitel - podnikavá škola - podnikaví absolventi. Otužujme děti pro 21. století!
Hana Šolcová
Hanka pátrá po příkladech z praxe, kde se podnikavosti daří a dává o tom světu vědět prostřednictvím webu Podnikavá mysl. Několik let působila na základní škole jako koordinátorka podnikavosti. Je ráda za příležitost potkávat se s podobně naladěnými lidmi a nabízet jim podporu při jejich cestě za výchovou k podnikavosti. Ale jak říká, podnikavé už k nám děti přicházejí. Je na nás, abychom se na nich příliš nepoznamenali.
Kateřina Borovinová
Kačka se podílí na přípravě studií o výchově k podnikavosti, setkávání ředitelů a pečuje o skupinu zaběhlých a zkušených koordinátorů podnikavosti, ve kterých vidí důležitou inspiraci i motivaci pro další vzdělavatele.
Sama realizovala žákovské miniprojekty v ČR i zahraničí - ty právě považuje jako jednu ze zásadních cest k rozvoji podnikavých dovedností žáků (a vlastně i pedagogů:-). Dále se věnuje vzdělávání o klimatické změně a místně zakotvenému učení, oboje se totiž s podnikavými dovednostmi skvěle propojuje.
Sama realizovala žákovské miniprojekty v ČR i zahraničí - ty právě považuje jako jednu ze zásadních cest k rozvoji podnikavých dovedností žáků (a vlastně i pedagogů:-). Dále se věnuje vzdělávání o klimatické změně a místně zakotvenému učení, oboje se totiž s podnikavými dovednostmi skvěle propojuje.
Lenka Jašková
Lenka je nadšená lektorka, která se zaměřuje na smysluplné aktivity a rozvoj podnikavých kompetencí na školách i ve volnočasových zařízeních. Její kariéra je protkána snahou o podporu podnikavosti a kreativity u dětí i dospělých. Využívá různé techniky a metodiky, které podporují kreativní myšlení. Její lekce jsou plné inspirativních a stimulujících aktivit. Lenka věří, že každý má potenciál být kreativní a podnikavý, pokud dostane správné nástroje a podporu. Její práce nejen rozvíjí schopnosti studentů, ale také přináší radost z objevování a učení se novým věcem.Nevíte, jestli je služba vhodná právě pro vás? Dejte nám vědět a my vám poradíme.
Máte zájem o tuto službu? Obraťte se přímo na našeho odborníka.
Další služby
Certifikace Podnikavá škola
Přidejte se k jihomoravským školám, které rozvíjí výchovu k podnikavosti ve vzdělávání a tím efektivně připravují své žáky pro 21. století.
Podnikavost naživo
Přímá linka za výchovou k podnikavosti na vaší škole.
Letní škola podnikavosti
Pro ty, kdo mají chuť obohatit svoji výuku o podnikavé aktivity.
Studium koordinátora výchovy k podnikavosti - 30 hodin
Základní vhled pro vzdělavající, kteří se chtějí věnovat koordinaci výchovy k podnikavosti ve škole.